Vanliga frågor

Många av våra kunder har specifika frågor om våra professionella städtjänster. Här är några av de vanliga frågorna..

Generella frågor

Hur kan jag få en offert?

Besök helt enkelt registreringsflödet för att boka städning och när du ger information om ditt hus och ditt schema kommer din offert att justeras dynamiskt.

Måste någon besöka mitt hus innan jag kan boka städning?

Inte nödvändigt. Du kan få en offert och boka din städning online. Det tar ungefär en minut. Sedan kontaktar vi dig angående specifika frågor om det behövs.

Ingår rengöringsmaterial?

Rengöringsmedel ingår som standard.

Vad händer om jag inte är nöjd med min städning?

Vänligen kontakta oss direkt så ordnar vi situationen. Vi har en nöjdhetsgaranti som vi står vid.

Schemaläggningsfrågor

KAN jag få samma dag-bokning?

Beroende på dag, kan vi ofta uppfylla detta krav. Men vi garanterar inte bokningar samma dag.

MÅSTE jag vara hemma?

Det är helt upp till dig. Om du inte kommer att vara hemma, se till att du meddelar oss hur kommer man åt ditt hus.

KOMMER MIN STÄDARE TILL DEN EXAKTA TIDEN JAG BOKAR?

Ja, för det mesta. Vi tillåter dock ett timmes fönster på grund av trafik och väderförhållanden. I scenarier där din städare kommer sent kommer du att kontaktas om detta.

NÄR FAKTURERAS TJÄNSTEN?

Du debiteras inte förrän städningen är klar. Kunderna som har avtal faktueras en gång per månad.

Krävs ett avtal?

Ja, alltid. Vi gör avtal för våra tjänster men ni har rätt att uppsäja den när som helst.

Städningsfrågor

VAD INGÅR I EN STANDARD STÄDNING?

På websidan finns en lista över vad som rengörs i varje rum i ditt hus under en vanlig städning. Du kan också begära extra tjänster.

INGÅR RENGÖRINGMEDEL?

Rengöringsmedel ingår som standard.

VILKA TJÄNSTER ERBJUDER NI?

Vi erbjuder en rad tjänster från veckostädning till engångsstädning till in- och ut flyttstädning. Du kan se de olika tjänsterna genom att besöka förstasidan och klicka på knappen ”Våra Tjänster” halvvägs ner på sidan.

Hur många städare skickas för städning?

Vanligvis två städare skickas till ditt hem. Om du har ett återkommande schema gör vi vårt bästa för att matcha dig med samma personer framöver.

ÄR FÖRETAGS ANSTÄLLDA PROFFSIGA?

Absolut. Städarna går igenom en screeningprocess som inkluderar en bakgrundskontroll av polisen, referenskontroller och personintervjuer. De behöver också betydande erfarenhet av städning av bostäder för att arbeta med oss.

Information i pandemitider

Ackord Städ AB följer naturligtvis Folkhälsomyndighetens och övriga myndigheters rekommendationer och påbud gällande Covid-19.

Det innebär: 
Våra medarbetare kommer inte till jobbet om de skulle få symtom av något slag som indikerar sjukdom. Samtidigt vill att vi våra kunder omgående meddelar oss om de själva eller någon i familjen blir snuvig, hostar, har feber eller andra sjukdomssymtom. Då flyttar vi på uppdraget eller avbokar just den gången. Ring oss om du vill avboka på grund av sjukdom!

Munskydd
Våra medarbetare bär munskydd när de besöker dig. Vi är tacksamma om du som kund också bär munskydd om du är hemma när vi kommer.

Allt för att undvika smittspridning!
Läs mera om Covid-19 på Folkhälsomyndighetens webbsida.